Om lange verhalen kort te maken.... (incl foto) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu Om lange verhalen kort te maken.... (incl foto) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu

Om lange verhalen kort te maken.... (incl foto)

Door: Jorieke

Blijf op de hoogte en volg jorieke

28 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

halverwege mijn reis alweer.. Aaan de jungle tocht heb ik 't (voor mij) perfecte reismaatje overgehouden. Chris (uit Tilburg) en ik zijn samen gereisd naar Pai (het Salou van Thailand vonden wij, ookal zijn we daar nog nooit geweest). In het kleine stadje wemelt het van de jonge backpackers. Pai straalt uit: hippie, chillen, coctails, kokosnoten en feest. Chris en ik hielden het op een sporadisch raar gesprek met een hippie, spa rood, chillen bij het zwembad en een massage cursus (jaja! Proefpersonen gevraagd!!!)

Na dit relaxte verblijf in onze bungalow in Pai wisten we (vraag niet hoe) in een piepklein dorpje in de bergen te komen. Daar deden we een 'homestay'. We sliepen bij een thaise familie die geen woord engels sprak. Het hele dorp staarde ons aan en sprak over ons want toeristen zagen ze niet vaak. De moeder van het gezin kookte voor ons en op de overloop werd een matras voor ons neergelegd. De familieleden kwamen een voor een nieuwschierig buurten en vooral de 8jarige Malleh hield ons scherp in de gaten. S'avonds lieten we foto's van onze familie zien en we maakten met onze camera's foto's van de familie. Op het display lieten we de foto's zien, dat vond de familie erg bijzonder. Al snel zaten we met de hele familie schaterlachend gekke bekken te trekken voor de camera en we hadden de grootste lol! S'avonds speelden we met Malleh, die erg onder de indruk was van mijn olifanten immitatie. De volgende dag werden we op twee scootertjes naar het busstation aan de andere kant van het gebergte gebracht. Al met al bijzondere ervaring!

De afgelopen dagen ben ik met Chris in Mae Hong Son verbleven en daarna ben ik alleen naar Chiang Rai en Chiang Khong gereisd. In deze plaatsen 'the usual thai thing' gedaan: marktjes afstruinen en natuur en tempels bekijken. Alleen reizen is minder gezellig maar je maakt snel een praatje met jan en alleman. Zo werd ik gisteren van straat geplukt door een vrouw die wilde dat ik op de foto ging met haar jonge thaise zoontje.. huh? Maarjah hoe vaak gebeurd dat wel niet andersom.... Zie foto's: http://picasaweb.google.com/112542107785379108580/20100328#

  • 28 Maart 2010 - 11:13

    Joris Benjamin:

    Heey Jorieke,

    Hoezo probeer je die Olifant van je profiel foto te verzuipen? Heeft die Olifant jou wat aangedaan? ;P

    En heb je die Thaise familie ook foto's van jou knapste Familielid laten zien? Oftewel van mij:D

    Veel plezier daar,
    xx

  • 29 Maart 2010 - 06:23

    Dianne:

    Ja! Ik.

    't Regent hier weer. Wordt ook weer kouder, blijf nog maar even daar!

    Dianne

  • 30 Maart 2010 - 20:12

    Dianne:

    Trouwens: je staat nog steeds op de voorpagina in de AATS! :wink:

    Verdere update krijg je wel per mail :wink: :wink: :wink:

  • 01 April 2010 - 03:09

    Rob En Corien:

    Het gaat nog steeds goed je avontuur. Wij zitten nu een week in grieken;land, en dat is ook lekker weer en heel veel oude gebpouwen (nou ja ruines) Tot snel!

  • 01 April 2010 - 19:12

    Linda:

    hoi, het is toch ook ongelooflijk wat jij weer allemaal meemaakt he. leuke foto's ook. groetjes en geniet nog even he.

  • 08 April 2010 - 14:44

    Marleen:

    Hihi leuk verhaaltje weer! En ook wel erg GEZELLIG dat je weer bijna terug bent. De eerste Utregse terrassen staan al uit!!!!!
    X Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jorieke

Boekarest Boekarest!

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 33179

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 01 Mei 2011

Half jaar Roemenie

03 Maart 2010 - 16 April 2010

Jorieke goes Thailand!!!

02 April 2009 - 01 Augustus 2009

Jorieke in Tirol!

01 Augustus 2006 - 05 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: