Ben in een reisgidsplaatje beland!!! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu Ben in een reisgidsplaatje beland!!! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu

Ben in een reisgidsplaatje beland!!!

Door: Jorieke

Blijf op de hoogte en volg jorieke

06 Maart 2010 | Thailand, Kanchanaburi

HALLO uit Thailand!! Na 3 volle dagen Bangkok hebben Pauline en ik de trein naar Khanchanaburi (kleine plaats aan een rivier in centraal Thailand) gepakt!

Aankomen in Bangkok was een kleine shock! Na 12 uur vliegtuig stap je een snikhete bus in en wat zie je... OVERAL Tuk-Tuks, brommers met 2 soms 3 helmloze mensen erop, autos scheuren er langs, overal taxi's met knalkleuren. In de juiste straat zoek ik het hostel.. Alle spanning valt van me af zodra ik op een terras een breed lachend blond meisje zie zitten met een kopje koffie. PAULINE!!!! Onder het genot van een 'Bananashake' kletste we bij om vervolgens Bangkok onveilig te maken. OVeral Taxi's marktkoopmannen en tuk-tuks die geld aan ons willen verdienen. De eerste (jetlag) dag stonden een tempel, thaise massage, markt en de nodige dinertjes op het programma. Wat we verder nog deden in Bangkok: tempels, kokosnotenmelk drinken, shoppingmall, chinatown, shoppen, kappersbeurt, park bezoek (zie sportende mensen op foto) en boottochtjes. Vanaf vandaag zijn we dus in Khanachanburi, vanmiddag hebben we een olifantentocht gemaakt. Heldhaftig klommen we op de rug van een olifant (die beesten voelen ruw aan joh!) en we reden een stukje op de rug om vervolgens samen met het beest te badderen.

Ik mis Kaj wel maar mijn dolfijn niet hoor. Thaise massage is geweldadig maar je wordt even heerlijk gekneed en gekraakt. Het Thaise eten is lekker al bijt ik soms in iets dat mij aan de nassi van Kaj en Wouter doet denken of ik bestel iets dubieus (zou dit vis zijn?) waarvan ik hoop dat mijn maag er ook blij mee is... Het is enorm warm!! 35 graden! Maar das wel even lekker na die koude dagen in Nederland.
Foto's uploaden gaat lastig en langzaam maar hier alvast 2 halve albums (zijn niet hetzelfde): http://www.mijnalbum.nl/Album=Q3TXDRSF en http://www.mijnalbum.nl/Album=OOF4LSXW

Nou heel veel liefs uit Thailand!

  • 07 Maart 2010 - 15:04

    Dianne:

    Hello,

    En mijn massage dan.... Durfde het natuurlijk niet geweldagdig te doen, imago-kwestie :wink:

    Moet ik ook een blog bij gaan houden om jou te updaten?

    Geniet ervan!

    X

  • 07 Maart 2010 - 15:08

    Pauline Van Donkelaar:

    En na al dit leuks hebben we nog 3 dagen te gaan, joepiejajeej :D

  • 07 Maart 2010 - 17:43

    Floor:

    heej jorieke!

    leuk om zo snel al iets van je te horen! veel plezier met het ontdekken van thailand

    x

  • 07 Maart 2010 - 18:01

    Maartje:

    hoii!!
    super leuk verhaal en ook echt leuke foto's, ben wel beetje jaloers hoor, hier is het maar koud. Heel veel plezier!
    xx

  • 08 Maart 2010 - 10:27

    Rob:

    De vermoeidheid komt volgens mij niet van de jetlag:), met zo'n druk programma.

    super dat je met zijn tweeen bent om ff te acclimatiseren.

    veel plezier! liefs,

    Rob

  • 10 Maart 2010 - 13:49

    Marike:

    hee Jorieke, leuk te lezen wat je beleeft! Hier nog koud, maar het zonnetje doet zijn best :-) liefs

  • 11 Maart 2010 - 18:43

    Kaj:

    Wow, die olifant is wel supergaaf zeg! Blij om te horen dat je me toch wel een beetje mist ;) Veel plezier nog!!! (En groetjes aan Pauline, of course)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jorieke

Boekarest Boekarest!

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 33183

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 01 Mei 2011

Half jaar Roemenie

03 Maart 2010 - 16 April 2010

Jorieke goes Thailand!!!

02 April 2009 - 01 Augustus 2009

Jorieke in Tirol!

01 Augustus 2006 - 05 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: