Week 1 Romenie - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu Week 1 Romenie - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu

Week 1 Romenie

Door: Jorieke

Blijf op de hoogte en volg jorieke

06 November 2010 | Roemenië, Boekarest

Dag 1:
Volle straten hoge vervallen flats.. Welkom in Boekarest.
De helft van de bevolking heeft geen stromend water las ik in het vliegtuig in mijn lonely planet. Waar zijn de bergen waarop ik me zo had verheugd? Niet wakker worden met uitzicht op een besneeuwde bergtop zoals in Oostenrijk. Gelukkig kijk ik uit op het kantoor van Eureko en komt het licht van het Eureko logo (=mijn werkgever) zo mijn keuken binnen. Een heerlijk huisje is er voor me geregeld. Bloemetjes banken, tapijten en oude zooi maar ik voel me er heerlijk op mn gemakkie en alles is aanwezig.
Tjah we lopen tussen de zwervers, bedelende kinderen en chaos op straat. Je zit in een rijke goede buurt hoor.. hoor ik Mirela (mijn Roemeense collega) nog zeggen. Op de straat die loopt tussen Sanders appartement en mijn appartement eten we een hapje. Als Financial (Sander) en ex penningenmeest (ik) zijn we wel benieuwd maar hebben geen idee wat het heeft gekost. Vermoeid slenteren we naar de supermarkt onder mijn huis om daar het aanbod te checken.

Dag 2:
Als ik wakker wordt in mijn snikhete appartement kijk ik uit mijn raam en zie de mistige straten van een hoofdstad.. Drukte, auto’s mensen.. Contrast contrast. Dikke auto’s en bedelende mensen. Hippe clubs en af en toe een straathond. Wat opvalt, zijn de hoge blokken grijs beton die eruit zien als spookflats. Maar ik bedenk me dat ik ook in zon spookflat woon en het er bij mij binnen allemaal best mooi uitziet. Overal Urnen en gekke frutsels, goude spiegels en glitter muren. 3 balkons, 2 wc’s, grote woonkamer. Top toch?!
Eenmaal op het werk moet ik flink aan de slag.. Mn eerste dag is klaar om 8 uur en duizelig van alle nieuwe informatie stap ik s’avonds het kantoor uit.. Morgen deadlines!!

Dag 3:
Deadlines gehaald en nieuwe gekregen. Wat een uitdaging! Mijn collega’s zijn super lief! Ze willen me van alles laten zien en delen al hun eten met me. Mn collega’s ontbijten achter de computer en tijdens de lunch heeft iedereen een bakje eten bij zich, er is geen kantine maar wel een magnetron. Iedereen heeft lepels en vorken mee van thuis die ze in hun lade bewaren. Ook koffie en thee wordt van thuis meegenomen.

Dag 4:
Te druk om na te denken.
S’avonds met Sander een mall bezocht en sportschool gezocht.

Dag 5:
Tis hier fantastisch!!!! Alles zit hier in de straat (supermarkt, sportschool, restaurant, cafe, kantoor). De taxi kost weinig. De shopping malls zijn enorm. De mensen zijn ontzettend lief. Er zijn een aantal Nederlandse Expats hier. Savonds gaan Sander en ik eten en drinken met twee expats. Wat een hippe barretjes! Naarmate de avond vordert verschijnen de Roemeense danseressen op de bar en hippe drankjes volop verkrijgbaar. Eten doen we in een Roemeens restaurant. Grote borden, veel varkensvlees en mamaliga (=polenta).
Heb er een goed gevoel over en volgens mij wordt dit een toptijd!

Dag 6:
Sander en ik stappen in de taxi om bij IKEA frisse dekbedden te kopen! We proberen de sportschool bij mij op de hoek. Constant (trainee 3) arriveert en we vertellen hem in geuren en kleuren over hoe bijzonder Roemenie is!

Fotos van mijn prachtige Roemeense woning en straat staan op mn facebook!


  • 06 November 2010 - 18:45

    Pauline:

    Jeeuj eindelijk Jorieke-mail :)
    Wat een indrukken al na 1 week! Altijd weer even wennen, maar zo te lezen wordt het met de dag leuker :D
    Kan niet wachten tot volgende week!!!
    Succes en have fun XXX

  • 07 November 2010 - 02:21

    Lisa:

    Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Ik zal je binnenkort even een langere mail sturen met nieuws uit NL!

    xx Lisa

  • 07 November 2010 - 12:24

    Jolijn:

    Hey Roemeense!

    Wat top om te horen dat je het al zo naar je zin hebt. Ben heel benieuwd wat je volgende avonturen zijn. Ik ben nog een beetje aan het kijken, maar verwacht januari/feb langs te komen.

    We mailen!

    Liefs Jo

  • 07 November 2010 - 13:31

    Dianne:

    Dit ziet er toch wat beter uit dan je dag 1 update! Gelukkig maar ook.

    Gisteren geculi'd zonder jou, maar wel met je kaasadvies, mmmmmmmmmmm! Heb je daar al lekkere kaasjes kunnen vinden? Goede wijnen?

    Wat ga je doen in de sportschool? Kom je terug als gewichthefster?

    X

  • 07 November 2010 - 13:40

    Linda:

    hoi Jorieke,
    super leuk om te lezen! heel veel plezier daar nog. groetjes.

  • 07 November 2010 - 17:42

    Maartje:

    leuk verhaaltje!
    Veel plezier daar!
    xx

  • 17 November 2010 - 22:37

    Marike:

    leuke story, ben benieuwd naar het vervolg! Hier net terug van stedentripje porto, ook echt de moeite waard :-)
    liefs marike

  • 19 November 2010 - 13:56

    Fabianne:

    Hee Jorieke,
    Goed dat je het daar naar je zin hebt!! Klinkt bijzonder en heftig al die contrasten tussen arm en rijk. Fijn dat je alles zo dicht bij je huisje hebt en die collega-trainies zien er gezellig uit hoor :-)
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

jorieke

Boekarest Boekarest!

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 33149

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 01 Mei 2011

Half jaar Roemenie

03 Maart 2010 - 16 April 2010

Jorieke goes Thailand!!!

02 April 2009 - 01 Augustus 2009

Jorieke in Tirol!

01 Augustus 2006 - 05 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: