Avontuur in Praag wonen in een Milka Reclame! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu Avontuur in Praag wonen in een Milka Reclame! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van jorieke casteleijn - WaarBenJij.nu

Avontuur in Praag wonen in een Milka Reclame!

Door: Jorieke

Blijf op de hoogte en volg jorieke

28 Mei 2009 | Oostenrijk, Innsbruck

Voor de fotootjes: http://picasaweb.google.nl/jorieke1/WaarbenjijNu5?authkey=Gv1sRgCLLzncTM1s7zqwE&feat=email#

Vanochtend de eerste conceptversie van mijn Master scriptie afgemaakt :) Een lekker gevoel! Volgende week vlieg zet ik weer even voet op Hollandse bodem :). Ik vlieg terug voor een meeting met Balkenende! :) Tijdens een wedstrijd van het Innovatieplatform won ik een werkbezoek met Balkenende. Tijdens een diner, rondleiding, discussieronde en ontbijtje krijg ik de kans om Balkenende te spreken. Wat ben ik toch een bofkont :)!

Vorige week naar Praag geweest. Met een multicultureel gezelschap (twee polen, een turk en een Italiaan) hebben we 4 dagen de stad bekeken. Praag is PACHTIG! Een groot deel van de oude stad is bewaard gebleven en het is net een grote Efteling. We bezochten veel kerken, musea en winkels ;) S’avonds aten we gebakken kaas (Tsjechische specialiteit) en dronken we Praags bier (kost bijna niets en lekker! dat lust ik zelfs). We zijn nog even de disco in geweest maar voor een lange nacht doorhalen hadden we geen puf meer. Ik heb me het hele weekend een enorme geplande stipte Hollander gevoeld en over de cultuurverschillen kan ik zo een uur volpraten. Interessant maar ‘vermoeiend’.

Verder op de foto’s te zien: Jorieke in Oostenrijkse dracht hihi. Ik moest gewoon even zon prachtige jurk aanproberen :). Het beste van Innsbruck is dat je er heerlijk kunt ‘hiken/ wandelen’! Met een groep gingen we een lange dag de bergen in om van de zon, het uitzicht en de bergen te genieten! Net of je door een Milka reclame wandelt! Zie foto’s voor het prachtige Oostenrijkse taferelen.

Verder te zien in de categorie ‘sportieve uitspattingen’: een fietstocht naar de Achensee met Andrew. Een nostalgisch uitstapje voor mij want toen ik nog een ‘kleine Jorieke’ was ging ik op vakantie bij de Achensee en peddelde ik samen met mijn broers en zusje (al ruzie makend) rond in een bootje op de Achensee. Heldhaftig sprongen we s’ochtends op de fiets naar Jenbach om van daaruit de trein te nemen naar de Achensee. Na 5 uur fietsen kwamen we aan in Jenbach. Ach die laatste 7 km’s naar de Achensee zaten er ook nog wel in…… Helaas bleken het 7km’s STIJL berg opwaards te zijn en al steppend, wandelend, kruipend waren we na ruim een uur aan bij de Achensee. De duik in het water waar wij ruim 6 uur zo naar uit hadden gezien bleek een illusie zodra ik mijn teen in het water stak en hem er bevroren weer uithaalde… Te koud.. :) Na een uurtje uitrusten bij de Achensee stapten we voldaan op de trein terug naar Innsbruck.

Het party leven in Innsbruck valt een beetje tegen.. Ik ga af en toe uit maar maak het nooit laat (ja ik word ook ouder hihi). Oostenrijkers gaan los op de dansvloer maar het aanbod van studentenkroegen ed bevalt me beter in Utrecht in Maastricht (doh). In het weekend zijn alle studenten bij paps en mams, een paar vriendinnen hebben me beloofd dat ik binnenkort een keer mee mag :). Als Nederlander krijg je constant de vraag: ‘rook jij wiet?’.. Als ik dan bloedserieus antwoord: ‘neeee joh!! Af en toe een pilletje en een paddo maar meer ook niet’ volgt er vaak een onzeker lachje en dan moet ik weer uitleggen dat het een grapje was… hihi mensen hebben soms echt een raar beeld van Nederland.

Volgende keer dus hopelijk foto’s van mij met Balkenende :). Van 1 tot 5 juni ben ik dus in NL en belbaar.

Allemaal de Liebe Gruessen!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Short translation in English:

Foto’s: http://picasaweb.google.nl/jorieke1/WaarbenjijNu5?authkey=Gv1sRgCLLzncTM1s7zqwE&feat=email#

Today I finished the First draft version of my Master thesis! I feel very happy and released :) Next week I fly back to the Netherlands to meet Minister President Balkenende. I won this price during an Innovation contest. I am such a lucky ……

Last week I went to Prague! I went with two polish girls, one Turkish girl and an Italian girl. It was fun and we saw a lot of the beautiful Prague. I felt like I was in a fairytale since Prague has a big the old city area. Everything was beautiful and we visit a lot of churches, museums and off coarse we couldn’t help ourselves and we went shopping. In the evening we drank Tsjech beer and we went out a little bit.

My and my corridor mate Isabel went to a shop to try some typical Austrian clothes. And I felt like I was in the middle of a ‘Milka chocolate commercial’ when I went hiking with a group of international students and one of my neighbours. We went into the mountains to enjoy the sun and the beautiful view.

Andrew and I went for a sporty challenge! We took bikes and cycled all the way to Jenbach. A nostalgic trip for me since I used to go there with my family when I was a ‘little Jorieke’. Me and my brothers and sister used to be in a boat on the Achensee and fight and swim :). After a beautiful trip of 5 hours we finally arrived in Jenbach. I forced Andrew to cycle the last 7km’s up the mountain to the Achensee instead of taking the train. I was very sorry when we were half way because it was too steep to cycle and we had to walk :). Anyway we arrived at the Achensee one hour later and I was ready to take the dive into the water that we had been craving for for the last 6 hours.. I realised this dive was an illusion when I put my toe into the water and got it out frozen. Too cold to swim. We rested a little bit and :) happy and satisfied we took the train back to Innsbruck.

Next time I write on my blog I can hopefully show some pictures from our Minister President.

Liebe Gruessen,


  • 28 Mei 2009 - 19:38

    Vera:

    die tiroler jurk staat je inderdaad eeenig.

  • 28 Mei 2009 - 21:18

    Yvonne:

    Wauw, je bent gemaakt voor die jurk! Enne gaaf weer hoor, dat balkenende avontuur, waar ga je het met hem over hebben?
    Geniet van al die mooie dingen! xx vanuit Zweden
    PS Over die cultuurverschillen kan ik ook zo een uur volpraten dus dat moeten we maar gauw een keer doen!

  • 29 Mei 2009 - 16:20

    Jos:

    Weer een leuk verhaal Jorieke! Wanneer staat je bezoek aan Obama op de planning? Veel plezier nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jorieke

Boekarest Boekarest!

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 33067

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 01 Mei 2011

Half jaar Roemenie

03 Maart 2010 - 16 April 2010

Jorieke goes Thailand!!!

02 April 2009 - 01 Augustus 2009

Jorieke in Tirol!

01 Augustus 2006 - 05 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: